Co to jest CTR w „Yandex. Direct”? CTR

Spisu treści:

Co to jest CTR w „Yandex. Direct”? CTR
Co to jest CTR w „Yandex. Direct”? CTR
Anonim

Mówią, że reklama to bardzo dochodowy biznes. To prawda, że wielu początkujących może się z tym kłócić. Ich budżety reklamowe topnieją na naszych oczach, wpadając na niezrozumiały wskaźnik: CTR. Okazuje się, że jest to najważniejszy czynnik, który jest zawarty w algorytmie obliczania kosztu kliknięcia. Spróbujmy dowiedzieć się, jaki jest CTR w Yandex. Direct i jak się z nim zaprzyjaźnić. Według ekspertów pytanie ma charakter globalny. Zrozumienie tego czynnika pozwoli Ci zaoszczędzić dużo pieniędzy na kampanii reklamowej i zarobić więcej.

co to jest ctr w yandex direct?
co to jest ctr w yandex direct?

Kilka słów o "Yandex. Direct"

Internet to najpopularniejsza platforma do reklamowania Twojego produktu lub usługi. Działa tu wiele firm, których istotą jest organizowanie interakcji tych, którzy chcą się zgłosić, oraz webmasterów,czyli osoby zapewniające własne przestrzenie reklamowe.

Największe możliwości w tej kwestii mają wyszukiwarki. Są to przedsiębiorstwa zajmujące się tworzeniem specjalistycznego oprogramowania. Ciągle na nie wpadasz, szukając informacji.

„Yandex. Direct” to jedna z najpopularniejszych firm reklamowych w rosyjskojęzycznym Internecie. Jest zorganizowany na podstawie przedsiębiorstwa, które stworzyło wyszukiwarkę o tej samej nazwie. „Yandex. Direct” świadczy usługi dla reklamodawców i właścicieli witryn (webmasterów). Ci pierwsi wydają pieniądze na deklarację, drudzy niewielką ich część otrzymują za udostępnianie własnych witryn.

Usługa, która je łączy, w naturalny sposób reguluje ten proces. Musi stale utrzymywać równowagę między reklamą a kliknięciem w nią. W przeciwnym razie zarówno reklamodawcy, jak i webmasterzy go opuszczą. Tak, a odwiedzający uznają, że ich usługi są niewystarczającej jakości i przejdą do innej wyszukiwarki. Internet to bardzo konkurencyjny obszar. Teraz, gdy rozumiesz, jaki temat jest omawiany, możesz przejść do sedna sprawy. Czym więc jest CTR w „Yandex. Direct”?

Bezpośrednie szkolenie Yandex
Bezpośrednie szkolenie Yandex

Zasady

Musisz zrozumieć, że jest wiele osób zaangażowanych w reklamę. Używają tych samych fraz kluczowych, dlatego konkurują ze sobą. A Yandex. Direct działa jako sędzia. Szkolenie organizowane przez firmę daje trochę informacji na ten temat, ale nie wystarczy.

Celem „Yandex” jestzarabiać pieniądze. Tworzy reguły, które pozwalają każdemu reklamodawcy wziąć jak najwięcej. Na przykład koszt kliknięcia w Yandex. Direct może się różnić w przypadku podobnych reklam. „Sędzia” patrzy nie na to, ile zgadzasz się zapłacić, ale na opinie konsumentów. Ważniejsze jest dla niego, aby ludzie klikali w reklamę.

Jeśli zrozumiesz ten punkt, łatwiej będzie dowiedzieć się, jaki jest CTR w Yandex. Direct i jaki ma to wpływ na budżet. Ponownie, firma nie dba o to, ile pieniędzy chcesz jej dać, jeśli reklamy są niezdarne lub nie przemawiają do opinii publicznej. Stara się uzyskać więcej od wszystkich, taki jest sens jej działań.

CPC w Yandex Direct
CPC w Yandex Direct

Co to jest CTR w "Yandex. Direct"

Wsparcie techniczne dość jasno opisuje tę koncepcję. CTR (click through rate) to wskaźnik klikalności banera lub reklamy. Formuła obliczeniowa obejmuje dwa wskaźniki: liczbę kliknięć i wyświetleń. CTR to iloraz między nimi. Oznacza to, że aby to uzyskać, musisz podzielić kliknięcia przez wyświetlenia. Jednak nie wszystko jest takie proste.

Po pierwsze, „Yandex” nie oblicza od razu tego wskaźnika. Wybierając reklamy, początkowo skupia się na przewidywanym CTR. A jak "Yandex" otrzymuje te dane - nikt tak naprawdę nie rozumie. Ta sama obsługa techniczna wyjaśnia, że kierują się średnią skutecznością podobnych kampanii reklamowych, biorąc pod uwagę karmę serwisu (jeśli istnieje).

Rzeczywisty CTR zaczyna być obliczany dopiero po określonej liczbie wyświetleń. Na przykład w 2016 roku nie powinno byćmniej niż 400. Cena kliknięcia w Yandex. Direct zależy bezpośrednio od tego wskaźnika. Im jest mniejszy, tym droższe będzie wyświetlenie reklamy.

jak zwiększyć ctr
jak zwiększyć ctr

Logika sortowania jednostek reklamowych

Spójrzmy na przykład, który pokazuje, jak działa CTR. Mamy dwóch reklamodawców. Jeden jest gotów zapłacić 20 rubli. za każde działanie klienta drugi żałuje takich środków. Podał cenę 10 rubli.

Ich kampanie reklamowe działają już od jakiegoś czasu. W rezultacie Yandex zauważył, że pierwsze na sto wyświetleń otrzymało 5 kliknięć. Jego CTR wynosi 5%. Drugi reklamodawca wykonał swoją kampanię znacznie lepiej. Otrzymał CTR za te same sto wyświetleń – 15%. Dobra robota!

I co zarobił Yandex? Od pierwszego: 20x5=100r. Od drugiego: 10x15 \u003d 150 rubli. Kto jest dla niego lepszy? To jasne dla każdego, ponieważ reklamy były wyświetlane tyle samo razy. Ale od bardziej ekonomicznego, ale sumiennego reklamodawcy Yandex dostaje więcej. Oznacza to, że się nie oszuka, da pierwszeństwo temu pracoholikowi. A jako bonus - niższy CPC.

Czy CTR wpływa na budżet?

Reklamodawcy nieustannie próbują dopasować się do „Yandex. Direct”. Udoskonalono szkolenia dla osób chcących rozpocząć własną działalność gospodarczą. Aby osiągnąć wyniki i nie wypalić się, musisz zainteresować się nowymi produktami, przestudiować czyjeś doświadczenie. Tak więc jakiś czas temu okazało się, że Yandex reaguje na całą kampanię reklamową, a nie na pojedynczy baner. Analizuje, jak skrupulatnie specjalistazebrane słowa kluczowe, ponieważ są one używane podczas tworzenia reklam.

Ponadto „Yandex” zbiera informacje o każdej nazwie domeny. Jeśli jest niekorzystna, mówią o „karmie miejscowej”. Wpływa na wyniki wyszukiwania, dlatego zwiększa koszt kliknięcia. Aby dowiedzieć się konkretnie, czy w Twojej witrynie jest coś negatywnego, możesz tylko eksperymentalnie. Musisz utworzyć dwie identyczne reklamy prowadzące na różne adresy. Za cenę oferowaną przez usługę zrozumiesz, który z nich ma lepsze nastawienie.

Ctr współczynnik klikalności
Ctr współczynnik klikalności

Jak zwiększyć CTR?

Eksperci mają wiele opinii na ten temat. Większość z nich uważa, że reklamy powinny być opracowane. Najpierw zbierz wszystkie możliwe klucze. Yandex z pewnością przeanalizuje ich jakość podczas sprawdzania Twojej kampanii. Im lepsze słowa kluczowe, tym niższa cena. To eksperci sprawdzili w praktyce.

Drugie miejsce we wzroście CTR zajmuje sama reklama. Fraza kluczowa powinna znajdować się w tytule i tekście. Musisz umieścić go w cudzysłowie podczas tworzenia kampanii. „Yandex” rozumie ten znak jako chęć reklamowania się poprzez dokładne występowanie słów. A to eliminuje niepotrzebne, nieodpowiednie wrażenia. Dlatego nie zmniejsza CTR.

Słowa stop

W usłudze dostępna jest funkcja, która pozwala nie wyświetlać reklam w przypadku niektórych zapytań. Nazywane są słowami stop. Na przykład chcesz reklamować futra. Oczywiście wszystkie prośby z tym słowem muszą zostać obliczone i przyjęte. Kiedy zbierzesz kluczowe frazy,przeczytaj je uważnie. Na pewno będzie „śledź pod futrem” i wiele więcej. Takie prośby, jeśli nie zostaną zbanowane, obniżą naszą stawkę, podniosą koszt całej kampanii. Oznacza to, że podczas tworzenia reklamy najważniejsze jest wypracowanie kluczowych fraz.

współczynnik klikalności ctr
współczynnik klikalności ctr

Wybór odbiorców

Również ważny punkt. „Yandex” skupia się na frazach kluczowych. Jednak nie każdy, kto pisze zapytania, ma pieniądze lub możliwość zakupu produktu lub zamówienia usługi. Ta część audytorium powinna zostać odcięta. W tym celu istnieje lokalizacja według wieku, położenie geograficzne. Nie potrzebujesz ludzi z Magadanu, żeby obejrzeć reklamę sprzedaży kwiatów w Jałcie, prawda? Nadal nie wydadzą na nich ani grosza, ci obywatele nie mają takiej możliwości. Dlatego powinieneś jeszcze raz dokładnie przyjrzeć się komu oferujesz swoje usługi. Zrób portret potencjalnego kupca i skup się na nim. Wtedy „Yandex” zadowoli Cię dużym CTR, a sama kampania - poważnymi dochodami. Powodzenia!

Zalecana: